چطور جلوی ارسال ایمیل‌های ناخواسته از طرف گوگل پلاس را بگیریم؟

نوشته آرش زاد 21 دي 1392

گوگل پس از تعطیل کردن سرویس گوگل ریدر و معرفی شبکه اجتماعی گوگل پلاس، تمام تلاش خود را جهت فعال نگه داشتن این سرویس انجام داده است. این شرکت بخش اعظمی از خدمات خود را با گوگل پلاس ادغام کرده است و حالا با ایجاد یک امکان جدید دیگر سعی دارد جی‌میل را نیز بیش از گذشته به پلاس نزدیک کند.

gplus-family.jpg

امکان جدید شبکه اجتماعی گوگل پلاس (در صورتی که شما از هر دو سرویس گوگل پلاس و جی‌میل استفاده کنید) به افراد ناشناس اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانستن آدرس ایمیل‌تان برای شما ایمیل ارسال کنند. این ویژگی جدید ممکن است علی‌رغم تمایل شما، برای‌تان دردسر و مزاحمت ایجاد نماید.

email_via_googleplus.jpg

برای غیر فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را طی کنید:

  • روی این لینک کلیک کنید تا به بخش تنظیمات جی‌میل وارد شوید. (اگر این لینک برای شما کار نکرد، روی آیکون چرخ دنده در صفحه جی‌میل کلیک کنید و گزینه Settings را انتخاب نمایید.)
  • در زبانه General اسکرول کنید تا به بخش Email via Google+ برسید.
  • از فهرست روبرو، گزینه No one را انتخاب کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید.

این کار باعث می‌شود تا کسی با مراجعه به صفحه گوگل پلاس شما نتواند برای‌تان ایمیل بفرستد.

تنها بخش مثبت این ماجرا برای افراد ناشناسی که ممکن است از این طریق برای‌تان ایمیل ارسال کنند این که تا زمانی که شما پاسخ ایمیل طرف مقابل را ندهید، او امکان دانستن آدرس ایمیل شما را نخواهد داشت. باید امیدوار بود که دست کم گوگل در آینده این امکان را به نفع سیاست خود تغییر ندهد.